Bursa Barosu'nun yeni kurulan komisyonlarından Deniz Ticaret Hukuku Komisyonu tarafından düzenlenen Deniz Ticaret Hukuku Paneli, 28 Nisan 2017 Cuma günü Bursa Adalet Sarayı Konferans Salonu'nda gerçekleştirildi. (02.05.2017)
Bu Haberi | | Bu Haberi | |
Bursa Barosu'nun yeni kurulan komisyonlarından Deniz Ticaret Hukuku Komisyonu tarafından düzenlenen Deniz Ticaret Hukuku Paneli, Bursa Adalet Sarayı Konferans Salonu'nda gerçekleştirildi.
Komisyon Başkanı Av. Emre Çakın ve Bursa Barosu Başkanı'nın açılış konuşmalarının ardından, komisyon başkan yardımcısı Av. Vahit Ulaş'ın moderatörlüğünde başlayan panelin konuşmacıları Deniz Hukuku Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sezer Ilgın ve İTÜ Denizcilik Fakültesi Deniz Hukuku Öğretim Görevlisi Avukat-Kaptan Hakan Muran'dı. Ilgın panelde, "Taşıyanın sorumluluğu kapsamında teknik-ticari kusur ayrımı", Muran ise "Deniz İş Kanunu kapsamında gemi tanımı" konularında konuştu.
Avukat-Kaptan Muran, Yargıtay’a göre bir geminin faaliyetinin “Deniz Taşımacılığı” olup olmadığının, davada hangi kanunun uygulanacağında belirleyici bir ölçüt olduğunu söyledi. Bu doğrultuda taşıma unsuru olmayan bir teknenin, Yargıtay’a göre Deniz İş Kanunu kapsamına girmediğini söyledi ancak Muran, böyle bir teknenin taşıma yapmasa da Deniz İş Kanunu kapsamında gemi sayılması ve bu gemide çalışanların, gemi adamı sıfatına haiz olacağı dolayısıyla kendilerine Deniz İş Kanunu hükümlerinin uygulanabileceği kanaatinde olduğunu bildirdi.
Prof. Dr. Sezer Ilgın da, teknik kusur ve ticari kusur ayrımlarını çeşitli gemi kazaları ve bunların hukuksal süreçleriyle ilgili örneklerle anlattı. Ilgın, deniz ticaretinde taşıyanın sorumsuzluk hallerinin pozitif kaynaklarının 1924 - Brüksel Kovansiyonu, 1968 - Brüksel Protokolü, 1978 - Hamburg Kuralları ve 2009 - Roterdam Kuralları olduğunu söyledi.
|
|
|
|