BURSA BAROSU

BASIN AÇIKLAMASI 15.03.2012 - 15 MART TÜKETİCİ HAKLARI GÜNÜ (16.03.2012)


Bu Haberi

Bu Haberi

Tweetle




15 MART TÜKETİCİ HAKLARI GÜNÜ BASIN AÇIKLAMASI

Bilindiği gibi 15Mart Dünya Tüketiciler Günü olarak kutlanmaktadır.

Baromuz tüketici hakları komisyonu olarak gündemdeki tüketiciyi ilgilendiren konuları takip etmekte ve her vesile ile çözüm önerilerini kamuoyu ile paylaşmaya devam etmektedir.

15Mart 1962 yılında ABD Başkanı John F. Kennedy Temsilciler Meclisi yaptığı konuşmada tüketicilerin önemine deyinmiş ve daha o yıllarda tüketici haklarını ifade etmiştir. 1985 yılında Birleşmiş Milletler aldığı bir kararla Evrensel Tüketici hakları beyannamesini kabul etmiş ve 15 mart’ı Dünya Tüketiciler günü olarak kutlamaya karar vermiştir.

Tüketici bilincinin gelişmesi yasal dayanağa Türkiye’de maalesef 23.02.1995 yılında çıkarılan 4077 sayılı yasa ile kavuşmuştur. Yasa çıkana kadar tüketiciler Borçlar Kanunu ve Ticaret Kanununun genel hükümlerinin getirdiği yasal olanaklardan yararlanıyordu. Doğal olarak bu yasalar hem eski hem de genel hükümler içerdiğinden, tüketicilerin sorunlarına hızlı, ekonomik ve çağdaş çözümler sunamamışlardır.

4077 sayılı yasanın çıkması ile, tüketicilerin ekonomik, güvenlik ve sağlık sorunlarına çözüm bulan, zararlarını tazmin eden ve onları sağlıksız çevresel faktörlerden korumayı amaç edinen bir yasaya kavuşmuştur.

Yasanın ve ilgili yönetmeliklerin çıkması ile il ve ilçelerde hakem heyetleri oluşturulmuş ve her hakem heyetinde Baro’yu temsilen birer hukukçu görev almıştır.

01.01.2012 yılında hakem heyetlerinin görev sınırı icraya konu edilebileceklerde 1.161.67 TL ilçe hakem heyetlerine müracaat sınırı 3.032.65 TL , bu rakamın üzerindeki itilafların çözümü ise il hakem heyetlerinde görülmektedir, kavuşturulmaktadır.

Ayrıca yasa ile beraber Tüketici Mahkemeleri kurulmuş ve özel olarak sadece tüketicilerin davalarına bakmaktadır.

Yasa ile tüketiciler harç ödemeden müracaat ücretleri ödemeden, haklarını masrafsız arayabilmektedirler.

Çıktığı günden sonra yasadaki eksiklikler ve uygulamadan doğan aksaklıklar gözetilerek ve biraz da kredi kartı mağdurları da düşünülerek 06.03.2003 yılında 4822 sayılı yasa ile 4077 sayılı yasada önemli değişiklikler yapılmıştır.

Ancak yasalar ne kadar özenli veya sosyal ve ekonomik yaşama uygun hazırlanırsa hazırlansın, tüketicilerin de bilinçli olması onların zarar görmemelerinin birinci derecede önceliğidir.

Tüketicileri haklarına sahip çıkmaya çağırıyor saygılar sunuyoruz. 15.03.2012

BURSA BAROSU TÜKETİCİ HAKLARI KOMİSYONU

 
 

BURSA BAROSU BAŞKANLIĞI - İLETİŞİM BİLGİLERİ - 444 50 99
Adres: Kıbrıs Şehitleri Caddesi Adalet Sarayı G-Blok Kat:1 Osmangazi / BURSA
Telefon (0224) 251 66 06
Faks (0224) 251 62 49
E-Posta baro@bursabarosu.org.tr
CMK Servisi - Telefon (0 224) 272 50 44 – 272 50 67
Adli Yardım Servisi - Telefon (0 224) 223 28 23