Page 188 - BURSA BAROSU ÇALIŞMA RAPORU 2016-2018
P. 188
BARO BÜLTENLERİ
Kuvvetler ayrılığının ortadan kalkması ile “hürriyet” ortadan kalkacaktır, “anayasa” ortadan kalkacaktır.
Hakların güvence altına alınmadığı ve kuvvetler ayrılığının olmadığı bir toplumda aslında bir anayasa
da yoktur.
Anayasa mahkemesinin olağanüstü hal kararnamelerini denetlememe yönünde verdiği kararla, OHAL
tümü ile keyfi bir KHK yönetimine dönüştürülmüş bulunmaktadır. Bu durum sürerken meşru ve
demokratik bir anayasa tartışması yapılamayacağını biliyoruz.
Gençlerimize 18 yaşında seçilebilme hakkı verilmek istenmesi olumludur. Ancak Anayasa mevcut
haliyle 25 yaşında seçilme imkanı vermesine rağmen, Meclis’te bugün bir elin parmakları kadar bile
temsil edilmedikleri ortadayken, bu düzenlemenin aslında gençleri Meclis’e taşımayacağı açıktır.
Yapılmak istenen;
Demokratikleşmek için anayasa değişikliği değil bir rejim değişikliğidir.
Ülkeyi ve insanlarının hak ve özgürlüklerini bir kişiye teslim etme girişimidir. Bu bir kişi dünyanın en
demokrat insanı bile olsa bu kadar yetki ve sorumsuzlukla yine bir diktatöre dönüşeceği açıktır.
Parlamenter demokratik sistemin ortadan kaldırılması girişimidir. Cumhuriyetin kurucu değerlerine
saldırıdır.
Kuvvetler ayrılığını yok etmektir.
Sadece yürütme yetkisini değil, yasama ve yargıyı da tek elde toplamaktır. Bu Anayasa değişikliği
milli birliğimiz ortadan kaldırılarak, hem duygusal hem de fiili bölünmelere yol açacaktır. Ülkemizin
eyaletlere ayrılması tehlikesi ile karşı karşıya kalınacaktır.
Yurdumuzu ve milletimizi bir tek kişinin iradesine ve insafına bırakacak bu değişiklik önerisine sessiz
kalmıyoruz.
Bu ne bir kişinin, ne bir partinin meselesidir. Bu ne iktidar, ne de muhalefetin yanında olmaktır.
Ülkemizin ve çocuklarımızın geleceğinin yanında olmaktır. Meselemiz; memleket meselesidir ve bu
memleket hepimizindir.
- 164 -