Page 631 - BURSA BAROSU ÇALIŞMA RAPORU 2016-2018
P. 631

BARO BÜLTENLERİ





               Başkanın çekilmesi üzerine, bir başka üyenin heyete katılmasıyla yeniden toplanan mahkeme, bir kez
               daha Albayrak Holding’in kağıt fabrikası kurması için yapılan plan değişikliğinin iptaline karar verdi.
               Başkan yerine geçen üye karara muhalif kaldı.


               İptal kararının gerekçesinde; Plan değişikliği yapılan alanın sulanabilir, mutlak tarım arazisi olduğu;
               alanın  sanayi  yerleşimine  açılmasının,  yüzey  ve  yeraltı  sularını  kirleteceği;  buna  bağlı  olarak  su
               kalitesinin  düşmesinin  tarım  ve  su  ürünleri  açısından  risk  oluşturabileceği,  su  seviyesi  ve  kalitesi
               bakımından gölün geleceği için tehdit oluşturacağı; plan değişikliğinin bilimsel ve teknik verilere ve
               1/100.000 Bursa 2020 Yılı Çevre Düzeni Planı ve plan hükümlerine aykırı olduğu belirtildi.

               Sonuç  olarak;  Çevre  ve  Şehircilik  Bakanlığı,  doğayı  talan  etme  bakanlığı  gibi  çalışmaktadır.  Bursa
               Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ise önüne konan her projeye gözü kapalı onay vermektedir. Bu plan
               değişikliğinde ısrar, Orhangazi’yi ikinci bir Dilovası olma tehlikesi ile karşı karşıya bırakıyor.

               Siyasi  iktidarın  emrindeki  bürokrasinin,  mevzuata  ve  hukuka  aykırı  tutumlarını  uzun  zamandır
               biliyoruz. Asıl vahim olan, Orhangazi’deki siyasi partilerin ilçe örgütleri ve sivil toplum örgütlerinin
               suskunluğu ve vurdumduymazlığıdır. Bursa’da turizmi geliştirmekten bahsedenler ortada gözükmüyor,
               yeni yatırımlara yol vermeye çalışanlar ve susan dilsiz şeytanlar, gelecek kuşaklara karşı suç işlemeye
               devam ediyorlar.”




               “Devlet Denetleme Kurulu’na verilen yetkiler, yargıya by-pass!”


               Basın  toplantısında  Devlet  Denetleme  Kurulu’nun  teşkilat,  görev  ve  yetkilerini  belirleyen  5  nolu
               Cumhurbaşkanlığı kararnamesine de değinen Altun, “Bu uygulama; mevcut Anayasa, İLO sözleşmelerine
               ve 6356 Sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu’na aykırıdır. Yargıyı by-pass etmektir” diye
               konuştu.

               Altun, “DDK’ya tanınan yetkiler, başkanlık rejiminin keyfiliklerinin yeni bir örneğidir. DDK, süper yetkilerle
               donatılmış olağanüstü bir idari denetim organı haline getirilmiştir. Bu düzenleme ile Cumhurbaşkanlığı
               DDK  aracılığıyla  kamu  kurumu  niteliğindeki  meslek  kuruluşlarının,  örneğin;    baroların,  tabipler
               birliğinin, eczacılar odasının veya herhangi işçi ve işveren sendikasının, vakıf ve derneklerin tamamını
               vesayet altına alarak iktidar ve cumhurbaşkanlığı politikaları ile icraat ve kararlarının eleştirilmesini
               önleyecektir. Bu yetkilendirmenin, toplumsal muhalefetin tamamen ortadan kaldırılmasına yönelik
               antidemokratik bir düzenleme olduğunu düşünüyoruz.”

               Bursa Barosu Başkanı Altun, gündemdeki yeni torba yasaya ilişkin de, “OHAL sonrası düzenlemeleri
               içeren teklif yasalaşırsa;


                  1-  703  sayılı  KHK  ile  Cumhurbaşkanı’nın  temsilcisi  olan  valiler,  kamu  düzenini  ya  da  kamu
                  güvenliğini bozabileceği kuşkusu bulunan kişilerin belirli yerlere girişlerini, dolaşmalarını ve
                  toplanmalarını kısıtlayabilecek,
                  2- Gözaltı süreleri 48 saat ve toplu olarak işlenen suçlarda 4 gün olacak ve bu süreler 2 kez
                  uzatılabilecek,
                  3- Tutukluluğa itiraz ve tahliye talepleri dosya üzerinden karara bağlanabilecek,
                  4- Tahliye talepleri 30’ar günlük sürelerle karara bağlanabilecek,
                  5- Tutukluk incelemesinin, kişi ya da müdafinin dinlenilmesi kaydıyla yapılabilmesi 90’ar gün
                  arayla olabilecek,
                  6- Kurumların kendi içinde oluşturacakları komisyonlar, 3 yıl süreyle, ilgili hakkında soruşturma
                  açmadan ve ilgilere savunma hakkını tanımadan, ihraç işlemlerini yapabileceklerdir.


                                                          - 607 -
   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636