Page 209 - BURSA BAROSU ÇALIŞMA RAPORU 2016-2018
P. 209
BARO BÜLTENLERİ
Meslektaşlarımıza ergonomi semineri
Bursa Barosu, “Çalışma Hayatında Ergonomi” konulu seminer
düzenledi.
Adliye Sarayı Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen seminere
Bursa Barosu Başkanı Avukat Gürkan Altun başta olmak üzere
çok sayıda avukat katıldı. Bursa Romatem Hastanesi Fiziksel Tıp
ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Serap Latif Raif katılımcılara duruş
bozuklukları hakkında bilgi verdi.
Çalışma hayatında sıkça karşılaşılan kas ve iskelet sistemi
bozuklukları hakkında detaylı bilgiler veren Dr. Serap Latif
Raif, ergonominin temel amacının çalışanları kas iskelet
rahatsızlıklarından ve hastalıklarından korumak olduğunu ifade
etti. Çalışanların performansları ile kas iskelet sağlığı arasında
doğrudan ilişki olduğunu belirten Dr. Serap Latif Raif, “Ergonomi, iş hayatında yaralanma riskini ve
ortaya çıkan hataları azaltır. Verimliliği artıran ergonomi aynı zamanda moral motivasyonu da sağlar.
Ergonomiyle iş organizasyonu estetik bir yapıya kavuşurken, iş kalitesinde de artış olacaktır” diye
konuştu.
Ergonomiyi tüm iş kollarında dikkate alınması gereken bir disiplin olarak wdeğerlendiren Dr. Serap
Latif Raif uygun çalışma koşulları hakkında da bilgi verdi. Raif şunları söyledi:
“Uygun çalışma koşullarını şöyle sıralayabiliriz; İyi düzenlenmiş çalışma alanı, iyi seçilmiş bir sandalye
ve masa, tam göz hizamıza uygun yerleştirilmiş bir monitör, ortam ısısı, aydınlatmanın uygunluğu ve
gürültü düzeyinin kabul edilebilir olması.”
SIRTINIZI DİK TUTUN
Günümüzde yoğun ve stresli tempoda çalışan insanın basit de olsa bazı egzersizleri yapması gerektiğinin
önemine değinen Dr. Serap Latif Raif, konuklara işyerlerinde kolay uygulanabilir tekniklerle ilgili bilgiler
verdi.
Dr. Raif sözlerini şöyle tamamladı: “İşyerinde iki büklüm ve öne kaymış bir şekilde oturmayın; sırtınızı
daima dik tutun. Boynunuzun yorulmaması için fırsat buldukça başınıza koltuğa yaslayın. Sürekli
koltukta oturmayın. Kısa süreli de olsa kalkıp hareket edin. Bilgisayarın monitörü tam karşınızda olmalı.
Klavye de karşınızda konumlanmış halde ve dirsek seviyesinde bulunmalı. İş yerinizde basit ve küçük
egzersizler yapın.”
- 185 -