Page 605 - BURSA BAROSU ÇALIŞMA RAPORU 2016-2018
P. 605

BARO BÜLTENLERİ



                   dönüştürülmelidir.
                   5.  Ülkemizde, yabancı hukuk büroları, adeta fi ili bir adli kapitülasyona yol açacak şekilde faaliyet
                   gösterir hale gelmişti r. Devleti mizin bağımsızlığıyla bağdaşmayan, adalet hizmetlerini yabancıların
                   tekeline sokmaya başlayan bu keyfi lik muhakkak ve derhal engellenmelidir.
                   6.  Avukatların  meslek  alanı  Avrupa  ülkelerindeki  emsaller  dikkate  alınarak  genişleti lmelidir.
                   Böylece,  koruyucu  avukatlık  hizmetleri  toplumda  yerleşti rilerek,  yargının  yükünün  azaltı lması
                   sağlanmalıdır. Aynı gerekçeyle, mesleğimizin mevcut alanlarının ihlaline de derhal son verilmelidir.
                   7.  Adalet  hizmeti ,  devleti n  üstlendiği  en  önemli  ve  asli  hizmetlerdendir.  Bu  sebeple  adalet
                   hizmetlerinin özelleşti rilmesi anlamına gelecek girişimlerden kaçınılmalıdır.
                   8.  Adalet  hizmeti nin  vazgeçilmezi  olan  avukatlık  hizmetlerinden  alınan  KDV’nin  oranı  makul
                   seviyeye çekilmeli, vatandaşın savunma hakkını kullanması kolaylaştı rılmalıdır.
                   9.  Mesleğe yeni başlayanlar için, ilk beş yıl gelir vergisi muafi yeti  geti rilmelidir.
                   10. Adil  yargılamanın  ve  sosyal  devlet  ilkesinin  somut  uygulamaları  olan  CMK  avukatlığı  (ceza
                   soruşturma  ve  kovuşturmalarında  adil  yargılamayı  sağlamak  üzere  avukatı   olmayana  baro
                   tarafı ndan  avukat  atanması)  ve  adli  yardım  avukatlığı  (maddi  durumu  elverişli  olmayana  baro
                   tarafı ndan hukuk mahkemelerinde avukat atanması) hallerinde KDV, tamamen kaldırılmalıdır.
                   11. Çok zor şartlar altı nda ve büyük fedakârlıklarla sunulan CMK hizmetlerinde avukata ödenecek
                   ücret, TBB Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi’ne eşitlenmelidir.
                   12. Adli  yardım  için  ayrılan  bütçe  yetersizdir.  Meslektaşlarımızın  ödemeleri  1-1,5  yıl  geriden
                   yapılmaktadır. Bu sebeple söz konusu adli yardım bütçesi yeni kaynaklar bulunarak yeterli hale
                   geti rilmelidir.
                   13. Özellikle dava şartı  haline geti rilen arabuluculukta başta iş uyuşmazlıklarında işçi tarafı  olmak
                   üzere, güçsüz olan tarafı n avukatla temsili zorunlu olmalıdır. Avukatlık ücreti  de, güçlendirilmiş
                   olan adli yardım bütçesinden karşılanmalıdır.
                   14. Yargının hızlandırılması amacıyla, UYAP sistemi üzerinden TAKBİS, MERNİS, POLNET ve SGK
                   kayıtları, meslektaşlarımızın kullanımına açılmalıdır.
                   15. Özellikle Avrupa ülkelerinde yaşayan Türk nüfus dikkate alındığında, birçok farklı ülkede faaliyet
                   göstermesi gereken meslektaşlarımızın vize sorunu yaşamadan görevlerini yerine geti rebilmeleri
                   için, belirli kıdemden iti baren (örneğin kamuda çalışan avukatlar ölçü
                   alınarak) serbest çalışan avukatlara hizmet pasaportu (yeşil pasaport)
                   hakkı tanınmalıdır.
                   16. Yıllardır mağdur edilen kamuda çalışan avukatların maaş ek
                   göstergeleri en az 3600 olarak belirlenmelidir.
                   17. Serbest  çalışan  avukatların  emeklilik  hakları,  hakim  ve
                   savcılara eşitlenmelidir.
                   18. Vatandaşların,  barolar  aracılığı  ile  avukat  vekâletnamesi
                   düzenletmesi mümkün kılınmalıdır.
                   19. Esas iti bariyle avukatların yargının kurucu unsuru olduğu ilkesini
                   benimsemekte zorlanan yöneti cilerin tutumlarından kaynaklanan
                   ve  herkes  için  hayatı   zorlaştı ran  adliye  içi  yanlış  uygulamaların
                   önlenebilmesi  için  baro  başkanları,  adliye  yöneti mi  ile  görevli
                   komisyonlarda yer almalıdır.
                   20. Başkent  Ankara  başta  olmak  üzere,  hizmete  elverişli  adliye
                   binası olmayan illerin bu sorunları bir an önce çözülmelidir.
               Yukarıda dile geti rdiğimiz hususlar, mesleğimizin ve meslektaşlarımızın
               karşı karşıya oldukları sorunların yalnızca bir kısmıdır. Her sorunun,
               demokrati k  usullerle  çözülmesi  mümkündür.  Yeter  ki,  demokrati k
               rejimlerin  ana  fi krinin,  üstünlerin  hukukunun  değil,  hukukun
               üstünlüğünün  hâkimiyeti   olduğunu  hepimiz  bilelim  ve  gereğini


                                                          - 581 -
   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610